Wyszukiwarka opon Dealer Finder

E-Balance

Nowa technologia Toyo Tires, e-balance, stworzona specjalnie dla samochodów dostawczych, udoskonala podstawowe cechy opon, takie jak długość życia opony, odporność na nieregularne zużycie bieżnika, wytrzymałość i spalanie paliwa. Nasze ulepszenia pomagają obiżyć koszt eksploatacji floty i sprawiają, że opony e-balance są bardziej przyjazne dla środowiska.

Zaprojektowane w technologii e-balance opony M137, M154 i M657 zyskały uznanie w programie SmartWay prowadzonym przez EPA (Amerykańską Agencję Ochrony Środowiska).

 

Nowa technologia e-balance wprowadza ulepszenia w sferze retencji bieżnika, retencji stopki i umożliwia przeprowadzenie symulacji prowadzących do optymalizacji projektu opon.

 

 

Retencja bieżnika

Opony wykorzystujące technologię e-balance wykazują lepszą retencję bieżnika, co przekłada się na mniejsze koszty serwisowania w porównaniu do zwykłych opon. Bardziej płaski promień bieżnika pomaga osiągnąć optymalny kształt śladu, co przekłada się na jego równomierne zużywanie się i w konsekwencji dłuższe życie. Napięcie na krawędziach opasania zostało zmniejszone o około 30%, co pomaga poprawić retencje bieżnika.

 

Symulacja zachowania pojazdów:

Niebieska ciężarówka: e-balance
Czerwona ciężarówka: bez e-balance
Opony z e-balance zachowują się lepiej niż opony bez e-balance.
V: 40km/h Kąt s90°

e-balance simulation

Retencja stopki

Opony korzystające z  e-balance odznaczają się większym usztywnieniem stopki, dzięki czemu znacząco poprawia się retencja drutówki. To powoduje redukcję nierównomiernego zużycia opony i poprawę jej wytrzymałości. Odpowiedni profil stopki jest zachowany nawet po serwisowaniu. Wzmożona sztywność stopki jest osiągnięta dzięki użyciu sztywniejszej podstawy stopki otoczonej sztywniejszą gumą. Guma wysokiej jakości jest także wykorzystywana do wypełnienia przestrzeni stopki. Obciążenie na krawędzi osnowy jest mniejsze o około 20% w stosunku do konwencjonalnych opon.

bead profile

Symulacja

W technologii e-balance wykorzystujemy cztery technologie symulacyjne: badające różne spekty charakterystyki opon:  nierówne zużycie, zmiana profilu opony, głośność pracy bieżnika i kierowalność pojazdu. Wszystkie te obszary są analizowane uważnie pod kątem tego, jak na siebie wpływają. Ta nowa technologia symulacyjna pozwala na optymalizowanie projektu opony znacznie skuteczniej niż to było możliwe do tej pory.

simulation
rolling resistence